En dag ved havnen

"ERSTAT ALMINDELIGE IDRÆTSTIMER OG KOM MED EN DAG PÅ HAVNEN. LÆR AT SEJLE UNGDOMSSKOLENS KAJAKKER"

Eleverne lærer teknikker til at bevæge sig rundt sikkert på vandet ift. de forskellige bådtyper, bl.a. roteknik, drej i hofte, skubbe pagaj, benbevægelse, samt hvilken betydningen vinden og vejret har for bådtyperne. Eleverne får brugt kroppen på en ny måde - og de bliver nødt til at samarbejde i en grad, som de færreste er vant til. Ved alle aktiviteter i “En dag ved Havnen” pakkes de fysiske anstrengelser ind i sjov og leg.Den enkelte elev bliver i aktiviteterne opmærksom på sine egne grænser og muligheden for at kunne rykke ved dem. Det er muligt at grille efter sejladsen. Medbring selv mad. Vi tænder grillen. Giv gerne besked.

Med En dag på havnen opfylder du kravet om, at unge i udskolingen skal stifte bekendtskab med friluftliv

• Vidensmål: Eleven har viden om kvaliteter og kendetegn ved friluftsaktiviteter på land og i vand
  • Færdighedsmål: Eleven kan vurdere kvaliteter ved friluftsaktiviteter på land og i vand
  • Vidensmål: Eleven har viden om planlægning af friluftsaktiviteter
  • Færdighedsmål: Eleven kan udvikle friluftsaktiviteter på land og i vand

SUPPLERENDE LÆRINGSMÅL

• Eleven kan styre en kano/kajak til begge sider ved hjælp af ro-teknikken
  • Eleven kan forstå teknikken ift. hvilken side man padler i, og hvilken vej båden drejer
  • Eleven er bekendt med vindens påvirkning af hvilken vej båden drejer
  • At eleven igennem div. alternative aktiviteter i naturen, får kendskab til/ viden om muligheder for naturen som aktivitets/ motions rum
  • Eleven kan vise hensyntagen og forståelse for andre

• Tidspunkt / Antal timer: 3 timer - enten 8.30-11.30 eller 12.00-15.00
  • Antal elever: Én klasse eller ét hold
  • Sted: Hvidovre Havn
  • Sæson: Uge 35-38 2023 & uge 20-25 2024
  • Ungdomsskolen sørger for: Udstyr og instruktører med ansvar for sikkerheden.
  • Din skole sørger for: Mindst 1 lærer/pædagog (klassens faste voksne skal deltage), og at de unge har passende tøj på, gerne regnjakke.
  • Tilmeldingsfrist: Først til mølle
  • Meebook titel: En dag ved havnen, Hvidovre Ungdomsskole
  • Fagområde: Idræt
  • Afsender: Christian Nielsen

SIKKERHEDSINDSTRUKS

TILMELDING

Du tilmelder din klasse et ledigt hold nedenstående. Når du tilmelder dig skal informationer omkring din klasse udfyldes. Bemærk at det er den lærer der skal med på dagen vi skal have kontaktoplysninger på.

Du vil modtage en bekræftelse indenfor 24 timer (på nær i weekender og ferier) når din klasse er tilmeldt, og ca. 14 dage før holdstart modtager du en informationsmail fra os.

Hvis der ikke er ledige hold i listen kan du sende en mail til nhv@hvidovre.dk så ser vi om det ikke er muligt at finde en enkelt åbning til jer også.

Beklager, men der er pt. ingen hold i denne liste.

Senest opdateret 07.03.2024 15:58 af DFF