En dag med kompas

HVORDAN LÆGGER MAN EN KURS OG FINDER VEJ PÅ ET KORT MED KOMPAS?

Eleverne lærer gennem leg teknikken og praksis bag det at bruge et kompas til at gå en kurs og finde vej rundt i et område. Herunder hvordan man kommer uden om forhindringer (såsom en sø eller et stort hus).
En dag med kompas giver en introduktion til, hvordan et kort ser ud, hvad kan man finde og ikke finde på det. Dagen kan ses som en introduktion til O-løb.

• Vidensmål: Eleven har viden om orienteringsløbskort, kompas og kort
  • Færdighedsmål: Eleven kan gennemføre orienteringsløb ved hjælp af kort, kompas og digitale medier

SUPPLERENDE LÆRINGSMÅL

• Eleven træner i mikronavigere i ukendte områder ved hjælp af kompas og kort
  • Eleven kan samarbejde med andre om at finde et ukendt mål via kompas og kort

• Tidspunkt / Antal timer: 3 timer - enten 8.30-11.30 eller 12.00-15.00
  • Antal elever: Én klasse eller ét hold
  • Sted: Enghøjhuset
  • Sæson: December - februar
  • Ungdomsskolen sørger for: Udstyr og instruktører med ansvar for sikkerheden.
  • Din skole sørger for: Minimum1 lærer/pædagog (klassens faste voksne skal deltage), samt varmt tøj
  • Tilmeldingsfrist: Først til mølle
  • Tilmelding hos: Friluftslærer Christian Nielsen