Classbuilding

HAR I SAMMENLAGTE KLASSER, SOM TRÆNGER TIL AT BLIVE RYSTET SAMMEN?

Hvidovre Ungdomsskole og Quark har lavet et samarbejde, hvor de nye 7. klasser kan få en god, social dag, samtidig med det faglige er i højsædet.
Dagen består af gruppedynamiske øvelser med sammenhold, kommunikation og samarbejde i nye og uvante omgivelser. Øvelserne bevæger sig på kanten af elevernes komfortzone.
Alle elever vil opleve deres personlige grænser og lærer deres nye klassekammerater bedre at kende.

LÆRINGSMÅL
Forløbet lægger sig op ad emnet omkring elevernes alsidige udvikling.
I skolen er det afgørende, at eleverne har gode sociale relationer. Ved at føle sig som en del af et større fællesskab vil eleven være mere motiveret og inspireret til læring.

SUPPLERENDE LÆRINGSMÅL

• Eleven lærer at håndtere ukendthed selvsikkert.
  • Eleven kan kommunikere og koordinere med andre om at skabe fælles løsninger

PRAKTISK INFORMATION

• Tidspunkt / Antal timer: kl. 09.00-15.00
  • Antal elever: Én klasse eller ét hold
  • Sted: Quark
  • Sæson: De 2 første uger af skoleåret
  • Ungdomsskolen sørger for: Instruktører, der står for sikkerheden og aktiviteterne.
  • Din skole sørger for: Lærer/pædagog til at observe-re deres nye klasses sociale profil. For at få fuldt udbytte af dagen, anbefaler vi, at klassen overnatter i Quarks Shelter til næste morgen.
  • Tilmeldingsfrist: Først til mølle
  • Tilmelding hos: Quark