Trivsbuilding

HAR I KLASSER SOM TRÆNGER TIL AT BLIVE UDFORDRET PÅ SAMARBEJDET, OG BLIVE RYSTET SAMMEN?

Dagen består af gruppedynamiske øvelser, hvor sammenhold, kommunikation og samarbejde i nye og uvante omgivelser.
Øvelserne bevæger sig på kanten af elevernes komfortzone. De vil opleve at rykke på deres personlige grænse og lærer deres nye klassekammerater bedre at kende.
Klassens lærer og pædagoger vil have mulighed for at træde et skridt væk og observere klassen fra siden. Inden dagen aftaler klassens voksne og Ungdomsskolens instruktør nærmere om program.

Efter ønske kan dagen afholdes både inde og ude, eller en blanding.

Forløbet lægger sig op ad emnet omkring elevernes alsidige udvikling. I skolen er det afgørende, at eleverne har gode sociale relationer.
Ved at føle sig som en del af et større fællesskab vil eleven være mere motiveret og inspireret til læring.

SUPPLERENDE LÆRINGSMÅL

• Eleven lærer at håndtere ukendthed selvsikkert.
  • Eleven kan kommunikere og koordinere med andre som at skabe fælles løsninger

• Tidspunkt / Antal timer: 9:00-13:00 (eller hvad der passer i jeres plan)
  • Antal elever: Hele klasser
  • Sted: Ungdomsskolen / Enghøjhuset
  • Sæson: Oktober-april
  • Ungdomsskolen sørger for: Udstyr og instruktører med ansvar for sikkerheden.
  • Din skole sørger for: Mindst 1 lærer/pædagog (klassens faste voksne skal deltage) og de unge skal have passende tøj på, gerne regnjakke.
  • Tilmeldingsfrist: Først til mølle
  • Tilmelding hos: Friluftslærer Christian Nielsen