Obligatorisk førstehjælp 7. klasse

ELVERNE I 7. KLASSE FÅR DET OBLIGATORISKE KURSUS I FØRSTEHJÆLP MED MULIGHED FOR DFR-BEVIS OG SKOLERNE FÅR OPFYLDT DERES FØRSTEHJÆLPSFORPLIGTELSER

Undervisningen tager udgangspunkt i læringsmålene for emnet færdselslære, der er obligatorisk for 7. klasse samt Dansk Førstehjælpsråds krav.

Undervisning har følgende indhold:

• Førstehjælpens 4 hovedpunkter
  • Stabilt sideleje
  • Nødflytning
  • ABC-vurdering
  • Shock-forebyggelse
  • Psykisk førstehjælp
  • Hjerte-lunge-redning
  • Brug af hjertestarter

Vidensmål: Eleven har viden om livreddende førstehjælp.

Færdighedsmål: Eleven kan demonstrere teknikker til hjerte-lungeredning og til at stoppe livstruende blødninger.

• Tidspunkt / Antal timer: 6,5 timer - kl. 8.30-15.00
  • Kun for klassetrin: 7. klasse
  • Antal elever: Hele klasser
  • Sted: Ungdomsskolen / Enghøjhuset

TILMELDING

Du tilmelder din klasse et ledigt hold nedenstående. Når du tilmelder dig skal informationer omkring din klasse udfyldes. Bemærk at det er den lærer der skal med på dagen vi skal have kontaktoplysninger på.

Du vil modtage en bekræftelse indenfor 24 timer (på nær i weekender og ferier) når din klasse er tilmeldt, og ca. 14 dage før holdstart modtager du en informationsmail fra os.

Beklager, men der er pt. ingen hold i denne liste.

Senest opdateret 07.03.2024 15:59 af DFF