Mad over bål

Mad over bål kan være boller bagt i grydeovn, røgning af fisk og mange andre lækre retter. Væk med sorte snobrød og branket kød, og frem med gastronomi under åben himmel. Du vil blive overrasket over, hvad der kan laves af lækker mad over et bål. Men pas på for et bål er levende og varmen spreder sig forskelligt, det er med at lære hemmeligheden bag rigtig bålmad.

Udekøkken er: At lave mad over åben ild, og det er ikke snobrød vi snakker om – det er gastronomi på højt plan samt kreative tilberedningsmetoder At lave alt fra brød i Dutch-ovn, kager med bålets strålevarme, samt røgning af fisk At være kreativ med tilberedningen – og så smage mad lavet over bål bare meget bedre

Når man har hygget sig med at lave mad sammen, specielt over bål, kan man lettere arbejde sammen om andre ting.

PRAKTISK INFORMATION

• Holdet er tænkt som et tilbud til at give faget madkundskab en ekstra dimension.
  • Tidspunkt / Antal timer: 3 timer
  • Antal elever: Én klasse
  • Sæson: April

Ungdomsskolen sørger for: Indkøb, udstyr og lærer med ansvar for sikkerheden.

Din skole sørger for: Minimum 1 lærer/pædagog, samt varmt tøj

Senest opdateret 25.04.2024 12:58 af DFF