Brænder du for dit fag eller hobby, og vil du berige unge i alderen 12-18 år?

Vi søger timelønnede undervisere. Det drejer sig om få timer om ugen efter kl. 16.00 på hverdage fra september til marts. Et hold er på 1-3 timer, og du kan have et eller flere hold.

Vi er åbne for forslag til nye hold, men søger specifikt til følgende hold: Dans f.eks. mix, hiphop eller andet, skak, selvforsvar og spansk.

Selv om dit fag/interesseområde ikke er nævnt her, så hold dig ikke tilbage med at sende os en uopfordret ansøgning, hvor du foreslår et (eller flere) hold. Ring eller skriv evt. først for at teste dit forslag, før du bruger tid på at beskrive det nærmere.

Hvad vi forventer af dig?

Faglighed:

• Vi forventer, at du er dygtig til dit fag og kan formidle det på en engagerende måde i øjenhøjde med de unge. Du behøver hverken at have undervisningserfaring eller have erfaring med unge, selv om begge dele er et plus.

Fællesskaber:

• At undervise i Ungdomsskolen handler 50/50 om det faglige og det sociale. De unge kommer i deres fritid og deres engagement og lyst til at komme er afhængigt af et godt forhold til underviseren og et trygt fællesskab på holdet.

Fordybelse:

• Du giver eleverne mulighed for at undersøge et bestemt område i dit fag med nysgerrighed for at styrke både deres interesse og evner.

Hands on og ud i virkeligheden: Et ungdomsskolehold skal meget gerne adskille sig fra et fag i grundskolen ved at være mindre pensum- og præstationsorienteret og mere hands-on og ude i verden. Selv om de fleste undervisningsgange foregår på Ungdomsskolen, er det ønskeligt at der også laves udflugter og anden form for interaktion med omverdenen

Om os:

Vi har årligt ca. 100 forskellige hold, der spænder over kategorier som kreativitet, bevægelse, teknologi, håndværk, sprog og meget mere.

Vi bestræber os på, at både elever og lærere skal føle sig som del af et større fællesskab, bl.a. gennem lærerkonferencer, samarbejde på tværs af holdene og fælles tid for lærerne.

Yderligere informationer:

• Målgruppe: Unge mellem 12 og 18 år, der frivilligt melder sig til holdet. Et hold består af mindst 8, max bestemmer du (typisk 15-20).
  • Periode: Holdene kører typisk en gang om ugen fra september til ultimo marts med ferie i skolernes ferier.
  • Tid: Holdet varer 1,5-3 timer pr. gang alt efter, hvad der giver mening for det enkelte fag.
  • Ansættelse ifølge overenskomst med Uddannelsesforbundet.
  • Vi indhenter børneattest.
  • Hvidovre Ungdomsskole ligger 5 minutters gang fra Avedøre Station, hvortil linje A kører jævnligt.

Er du vores nye underviser, så send en ansøgning samt CV til ungdomsskolen@hvidovre.dk. Vi glæder os til at høre fra dig!

Læs mere om os her på siden eller kontakt gerne viceskoleleder Lise Zaar på 25404505 med spørgsmål og mundtlig drøftelse af dine muligheder og forslag.

Senest opdateret 10.05.2023 13:55 af DFF