Brand og evakueringsplan for Hvidovre Ungdomsskole

Ved brand tilkaldes brandvæsenet på 1-1-2

Skolens ledelse, skolebetjenten og AW leder evakueringen og eventuel slukning, indtil brandvæsenet kommer.

Der varsles fra en megafon, som er placeret i Ankomsthallen.

Evakuering
foretages ved at læreren/underviseren fører eleverne tæt samlede til nærmeste udgang, efter at have lukket vinduer og døre efter sig. Spild ikke tiden ved at tage bøger, tøj eller andet med.

Samlingsplads
for eleverne og lærer/underviser er pergolaen i skolegården ud mod Naverporten. Læreren/underviseren tæller eleverne og sørger for, at eleverne bliver på stedet. (hvis branden er i skolegården skal alle samles på parkeringspladsen mod Netto)

Er adgangen til udgangene spærret
søges tilflugt i et klasseværelse, om muligt vendt mod gaden. Døren lukkes omhyggeligt. Eleverne skal sætte sig på gulvet, hvor der er mindst røg, og fra et vindue påkalder læreren sig opmærksomhed. Ring til leder med lokation.

Efter branden
må vi først gå ind på skolen, når indsatslederen/politiet har givet tilladelse til leder som herefter giver tilladelse til andre.

Brandslukningsmateriale
på gangene er kun beregnet til mindre brande. Det må ikke benyttes ved brand i el-installationer.

Tæl eleverne
ved hver undervisningsforløbs begyndelse.

Senest opdateret 09.08.2022 09:06 af DFF