Samarbejdet

LOKAL SAMMENHÆNGSKRAFT & KENDSKAB

Samarbejdet mellem Hvidovre kommunes folkeskoler og Ungdomsskolen skal styrke den lokale sammenhængskraft. Det skal bidrage til, at eleverne stifter bekendtskab med fremtidsmulighederne, som Hvidovre rummer - herunder Hvidovre Ungdomsskole, som alle unge i kommunen fra 6. klasse kan benytte frit.

ELEVERNES LÆRING & LÆRERNES MÅL

Ungdomsskolens tilbud bidrager til variation i skoledagen og til at differentiere undervisningen, så den imødekommer og udfordrer den enkelte elevs faglige niveau og sociale- og personlige kompetencer. Alle vores tilbud tager udgangspunkt i folkeskolens formål og fagenes mål.

UNGDOMSSKOLENS UNDERVISERE

Vores undervisere har solid faglig baggrund fra forskellige professioner samt forskellige pædagogiske uddannelser. Det vigtigste hos underviserne er deres engagement og faglighed i netop den aktivitet, som vi tilbyder de unge.

Senest opdateret 25.04.2024 10:39 af DFF