10.U

10.u er et særligt tilbud til dig, som har brug for et mindre læringsmiljø med flere voksenressourcer. Du kan ikke selv vælge denne linje i optagelse.dk. Det kræver en indstilling fra enten din skole eller uddannelsesvejleder at blive optaget på denne linje.

Du har de samme obligatoriske fag – dansk, matematik og engelsk. Ligesom de andre elever i 10. klasse kan du tilvælge forskellige valgfagspakker og små valgfag.

Du har mulighed for at blive overflyttet til én af de andre 10. klasser, hvis du er klar til det. I 10.u er der hele året et meget tæt samarbejde mellem uddannelsesvejleder, skole og hjem.

Tal med din uddannelsesvejleder på din skole, om det kunne være noget for dig. Det er din nuværende skole, der skal indstille dig til 10.u.

Senest opdateret 20.03.2024 11:04 af DFF