Om os

Om Ungdomsskolen

Her bestemmer du selv, hvad du vil melde dig til. Du får en masse forskellige tilbud om aktiviteter, undervisning, oplevelser og rejser. Du er sammen med andre unge, som har valgt det samme som dig.

Det meste foregår omkring Ungdomsskolens Ankomsthal Enghøjhuset, Bødkerporten 1M. Dog er friluftsaktiviteter som klatring og sejlads andre steder i Hvidovre Kommune.

Du er velkommen til at bruge din fri tid i Ankomsthallen med vennerne i pauserne før og efter hold-undervisningen. I kan hygge sammen eller få hjælp til lektierne af Ungdomsskolens voksne. De er der altid. Betingelsen for at være i Ankomsthallen er, at du er tilmeldt et hold den dag og deltager. Holdaktiviteterne er forskellige, og dem melder du dig selv til.

Til Jer forældre: Ungdomsskolens tilbud er for unge her i Hvidovre - børnenes og familiernes kommune. Forældre, naboer og andre interesserede er også velkomne til at komme på besøg i Ankomsthallen, men kun der. Undervisningslokalerne og gangene er forbeholdt tilmeldte elever og ansatte.

Vi lægger vægt på at fange nye eller glemte tendenser og aktiviteter, men i en genkendelig og tryg ramme. Vi gør det sammen med de unge i respekt for, at de selv skal klare en lang fremtid.

Vores genkendelige og trygge rammer betyder, at når de unge er i Enghøjhuset til undervisning hos en lærer, så er der altid en eller to voksen-backups ude i Ankomsthallen. De voksne sikrer en god og tryg stemning, lige fra de unge modtages i Ankomsthallen før undervisning, når de unge har fri tid eller har brug for en snak, og til de voksne siger ”tak for i aften, og kom godt hjem”. De voksne hjælper også ind imellem med lektier, som de unge selv sidder med.

Kig på vores mange tilbud, der kommer flere i løbet af året. Kontakt os, hvis du vil spørge om noget, har gode ideer eller noget, vi skal vide.

Senest opdateret 05.04.2024 11:58 af DFF