U. klasser

Ungdomsskolens heltidsundervisning er et skoletilbud for 12 unge, der har det tilfælles, at de ikke har draget nytte af folkeskolens inkluderende indsatser.

Vi gør os umage for at skabe en skole i trygge rammer, hvor den enkelte har værdi og betydning for fællesskabet.

Undervisningen tager udgangspunkt i den unges forudsætninger og tilrettelægges, så der skabes de bedst mulige betingelser for, at den unge kan udvikle sig fagligt, socialt og følelsesmæssigt.

Undervisningen forbereder de unge til folkeskolens afsluttende prøver. Vi tilbyder samtidig de unge sparring, der skaber opmærksomhed om de værdier, der er bærende for netop deres liv, så de unge bestyrkes i at søge det liv, de gerne vil leve.

Vi har et bredt netværk i kommunens erhvervsliv, hvilket giver vores elever mulighed for at få afprøvet forskellige praktikker.

Vi hjælper de unge videre til relevante ungdomsuddannelser, hvor de fortsætter deres skolegang, når de har afsluttet forløbet i Ungdomsskolens heltidsundervisning.

Læs mere om heltidsundervisningen her

Senest opdateret 16.04.2024 14:17 af DFF