En dag med kompas

Eleverne lærer gennem leg og praksis det at bruge et kompas til at sætte en kurs og finde vej rundt i et område. Herunder hvordan man kommer uden om forhindringer (f.eks. en sø eller et stort hus). En dag med kompas og kort giver en introduktion til, hvordan et kort ser ud, hvad man kan finde på kortet. Dagen kan ses som en introduktion til orienteringsløb.

Vidensmål

Eleven har viden om orienteringsløbkort, kompas og kort.

Færdighedsmål

Eleven kan gennemføre orienteringsløb ved hjælp af kort, kompas og digitale medier.

Supplerende læringsmål

Eleven træner i at mikronavigere i ukendte områder ved hjælp af kompas og kort. Eleven kan samarbejde med andre om at finde et ukendt mål ved hjælp af kompas og kort.

• Tidspunkt / Antal timer: 3 timer
  • Antal elever: Én klasse
  • Sted: Enghøjhuset
  • Sæson: December - februar

Ungdomsskolen sørger for: Udstyr og instruktører med ansvar for sikkerheden.

Din skole sørger for: Minimum1 lærer/pædagog (klassens faste voksne skal deltage), samt varmt tøj

Senest opdateret 25.04.2024 12:56 af DFF