Classbuilding

Hvidovre Ungdomsskole og Quark har lavet et samarbejde, hvor de nye sammenlagte klasser kan få en god social dag, samtidig med at det faglige er i højsædet. Dagen består af gruppedynamiske øvelser med sammenhold, kommunikation og samarbejde i nye og uvante omgivelser. Øvelserne bevæger sig på kanten af elevernes komfortzone. Alle elever vil opleve deres personlige grænser og lære deres nye klassekammerater bedre at kende.

Læringsmål

Forløbet lægger sig op ad emnet om elevernes alsidige udvikling. I skolen er det afgørende, at eleverne har gode sociale relationer. Ved at føle sig som en del af et større fællesskab vil eleven være mere motiveret.

Supplerende læringsmål

Eleven lærer at håndtere ukendthed selvsikkert. Eleven kan kommunikere og koordinere med andre om at skabe fælles løsninger.

PRAKTISK INFORMATION

• Tidspunkt / Antal timer: kl. 09.00-15.00
  • Antal elever: Én klasse
  • Sted: Quark Naturcenter
  • Sæson: De 2 første uger af skoleåret
  • Tilmelding hos: Quark Naturcenter

Ungdomsskolen sørger for: Instruktører, der står for sikkerheden og aktiviteterne.

Din skole sørger for: Lærer/pædagog til at observere deres nye klasses sociale profil. For at få fuldt udbytte af dagen, anbefaler vi, at klassen overnatter i Quarks Shelter til næste morgen.

Senest opdateret 25.04.2024 13:00 af DFF