Rappelling

HAR DIN 9. KLASSE BEHOV FOR EN SIDSTE GRÆNSEOVERSKRIDENDE AKTIVITET, INDEN DE FORLADER FOLKESKOLEN?

Sammen tager eleverne springet, og hopper ud over kanten. En ad gangen rappeller eleverne ud fra 15 meters højde.

På dagen arbejder vi med trivsel ved f.eks. at booste elevernes selvværd og blive klogere på egne grænser. Det er f.eks. helt acceptabelt, at stå med hælene ud over kanten, for så at trække i land, og ikke tage springet.

Læringsmål

At eleverne får nogle positive oplevelser i relation med andre unge – og hermed får styrket selvværd, selvtillid og motivation

Supplerende læringsmål

Eleven lærer at håndtere det ukendte. Eleven oplever at miste kontrollen kort for så at genvinde den igen

Når klassen har været til rappelling, har eleverne helt sikkert fået rykket deres grænser og haft det rigtig sjovt sammen.

• Tidspunkt/Antal timer: Mellem 3,5 og 4 timer eller hvad der passer i jeres plan.
  • Antal elever: Én klasse.
  • Sted: Hvidovre Rådhus eller Vandtårnet på HC Bojsensvej
  • Sæson: Oktober og februar

Ungdomsskolen sørger for: Udstyr og instruktører med ansvar for sikkerheden. Alt foregår under kontrollerede forhold og med uddannede instruktører, så alle får en fed oplevelse ud af det.

Din skole sørger for: Mindst 1 lærer/pædagog og de unge skal have passende tøj på. Da der kun er en aktiv elev ad gangen, vil der opstå en del ventetid. Hvis muligt, må I gerne tænke det ind i jeres forberedelse af dagen.

Senest opdateret 25.04.2024 13:02 af DFF