Talenthold

Praktiske informationer om talentholdene

Talentholdene er målrettet fagligt dygtige og motiverede elever, der har lyst til og kan have udbytte af et særligt tilrettelagt og fagligt udfordrende program. Talentholdene er sammensat på tværs af skolerne med 2-3 udvalgte elever fra hver skole.

Undervisningen

Undervisnings-tidspunktet varierer fra hold til hold. Du kan finde mere information under hver holdbeskrivelse. Talentholdene etableres på tværs af skolerne, dækker en bred vifte af faglige områder og er et undervisningstilbud og supplerer den almindelige klasseundervisning.

Undervisningen er hovedsageligt tilrettelagt, så elevens indsats primært knytter sig til de gange, hvor holdet mødes, og så læreprocesserne foregår i forbindelse med selve undervisningen. Der kan dog i begrænset omfang være forberedelser, fx at læse en artikel, løse en opgave eller at forberede en fremlægning.

Talentholdsundervisningen er gratis, og Talentprojektet dækker elevens/holdets transportudgifter, når det foregår udenfor Hvidovre Kommune. Til de fleste aktiviteter skal eleverne selv (gerne ved aftale med andre på holdet) komme til og fra mødestedet, så undervisningstiden kan bruges på undervisning og ikke på transport.

Tilmelding

Tilmelding foregår her på siden. Her skal du udfylde kontaktoplysninger. Selv om du tilmelder dig er det ikke sikkert, at du kommer på holdet. Der er begrænsede pladser, og derfor vil der kun blive udvalgt 2-3 elever pr. skole. Det er i sidste ende skolens ledelse, der afgør hvem der kommer på talentholdet.

I uge 41 vil du modtage en e-mail, om du er optaget. Praktisk information fra de lærere, der står for det pågældende talenthold, vil du modtage umiddelbart efter.

Mødepligt

Er man optaget på et talenthold, er der mødepligt – og man giver naturligvis besked til lærerne ved fx sygdom. Elevens deltagelse på et talenthold forudsætter først og fremmest motivation og faglighed, men også tilstrækkelig modenhed til at kunne håndtere disse vilkår.

Oversigt over hold

Årets talenthold udbydes til elever i forskellige klassetrin. Se holdene nedenfor.

Beklager, men der er pt. ingen hold i denne liste.

Hold med en stjerne (*) er for 6.-7. klasse. Hold uden stjerner er for 8.-9. klasse.

Senest opdateret 07.03.2024 16:00 af DFF